сексология  
НАЧАЛО | Карта | Форуми sexnature.org | Екип sexnature.org | Връзки

Консултация и терапия

  • Юлияна Шапкарова
  • консултант-терапевт

shapkarova

  • - Мотивация
  • - Подкрепа
  • - Себепознание
  • - Творчески подход
  • ------
  • - Емоционални
  • - Семейни
  • - Професионални проблеми

За контакти:

i lov my job

"Да кажеш, че нямаш време, за да подобриш мислите и живота си, е все едно да кажеш, че нямаш време да спреш и да сипеш бензин, защото си прекалено зает с шофирането. Накрая ще ти се наложи."  - Робин Шарма

Мотивация и нейното място в успешната терапия

Ателие за самопознание, личностно развитие и творчески опит

Профилактика и терапия

Онлайн консултация

Мъдрости за всеки ден

Ако искаш да си умен, научи се разумно да питаш, внимателно да слушаш, спокойно да отговаряш и да престанеш да говориш, когато няма какво да кажеш!

Неизвестен автор

ALEGRE

alegre

STUDIO 5

* * *
   
* * *
* * *
   
* * *
* * *
 
Дионисий
Природа на човека - Митове, легенди и приказки
В елинските истории за божества и легендарни герои мотивът за изхвърлянето закономерно се повтаря почти при всички митически фигури. От особено значение е историята за младостта на Дионисий, защото тя крие в себе си възможното решение на въпроса за възникването на мистериите. Според предадената от Павсаний версия, когато Кадм открил, че дъщеря му Семела е родила преди брака момченце (от Зевс), той наредил да затворят майката и детето в един сандък и да ги хвърлят в морето, което ги изхвърлило на лаконийския бряг. Майката умира, но сестра и Ино взема момченцето и го отглежда като негова дойка. Заедно със сестрите си Автоноя и Агая тя — според предадената от Апиан легенда — скрива момчето в планината, страхувайки се от гнева на Хера и Пентей. Там, в една пещера, която по-късно била обявена за светилище, те криели момчето в един чамов сандък
 
Гилгамеш
Природа на човека - Митове, легенди и приказки
В своите „Разкази за животните“ Елиан (ок. 200 г. сл. Хр) разказва историята на едно спасено от орел момче. „За животните е свойствена любов към човека. Един орел например отгледал дете. Ще разкажа цялата история като доказателство за моето твърдение. Когато вавилонците били управлявани от Сенехорос, халдейските ясновидци казали, че внукът на царя ще му отнеме царството; такова било и пророчеството на халдеите. Царят бил ужасен от това пророчество и, образно казано, се превърнал във втори Акризий за своята дъщеря и наредил да я пазят много зорко. Но съдбата се оказала по-хитра от вавилонеца и дъщеря му тайно заченала от един невзрачен мъж. Страхувайки се от гнева на царя, пазачите хвърлили новороденото от акропола, където живеела заточената царска дъщеря.
 
Кир
Природа на човека - Митове, легенди и приказки

Митът за Кир, който повечето изследователи без достатъчно основание поставят в центъра на целия този митологичен цикъл, е стигнал до нас в няколко версии. Според Херодот (около 450 г. пр. Хр.), който твърди, че от четирите известни му изложения е избрал най-малко щедрия на „славославене“ вариант, историята за раждането и младостта на Кир звучи по следния начин: След Кяксар Мидия била наследена от неговия син Астяг, който имал дъщеря на име Мандана. Веднъж по време на сън той видял, че от дъщеря му се изляла толкова вода, че би могла да удави целия град и да залее цяла Азия. Той разказал съня си на маговете, които се занимавали с тълкуване на сънища, и бил много уплашен от това, което му разкрили. Когато Мандана пораснала, баща и я дал за жена не на равен по род мидиец, а на персиец по име Камбиз. Този човек бил от добро семейство и водел достоен и спокоен живот. Царят смятал, че по своето положение персиецът стои по-ниско от всеки мидиец от средното съсловие.

 
Трахан
Природа на човека - Митове, легенди и приказки

Подобна история се разказва за изхвърлянето и спасяването на Трахан, царя на Гилгит, град, разположен на повече от 5000 стъпки височина във вечните снегове на Хималаите, древен център на едно могъщо племе от завоеватели. Сред тях особено се откроявал Трахан, който царувал в началото на ХIII век. Той трябва да е бил много силен и горд цар и преданието изобилствува с описания на неговите приключения и героични дела. Разказът за неговото раждане и изхвърляне е следният: Неговият баща Тра-Трахан, цар на Гилгит, се оженил за девойка, чието семейство живеело в Дарел. Той обожавал играта на поло и всяка седмица ходел в Дарел, за да играе със седемте братя на жена си. Веднъж решили, че победителят в играта трябва да убие своя противник; след тежка игра царят станал победител и убил седемте си зетя. Жена му веднага отмъстила за смъртта на братята си и отровила царя, след което започнала да управлява вместо него. Месец след премахването на царя родила дете от него, което нарекла Трахан. 

 
Ромул
Природа на човека - Митове, легенди и приказки

Първоначалният вариант на историята за Ромул и Рем, даден в изложението на древния римски летописец Фабий Пиктор и преразказан от Момзен, звучи по следния начин: Родените от дъщерята на предишния цар Нумитор, Илиа, близнаци, които били заченати в обятията на бога на войната Марс, по заповед на управителя на Алба - Амулий, трябвало да бъдат хвърлени в реката. Слугите на царя носели децата към река Тибър близо до Палатинския хълм; когато обаче се опитали да слязат от хълма към реката, за да изпълнят заповедта, забелязали, че нивото на реката се е повишило и не могат да стигнат до коритото на реката. Слугите хвърлили коритото с децата в плитчините до брега. Известно време то се задържала на повърхността, но скоро водата се отдръпнала и след като се ударило в един камък, коритото се преобърнало и плачещите деца паднали в крайбрежната тиня. Плача им чула една току-що родила вълчица, чието виме било пълно с мляко. Тя се приближила до децата и им дала да бозаят; докато сучели, вълчицата ги ближела с език.

 
<< Начало < Предишна 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 Следваща > Край >>

Страница 287 от 306
 
* * *

Форуми sexnature.org

Още теми »

Вход в сайта

Je t'aime sexnature.org

В момента има 195 посетителя в сайта

Мотивация за лидери

Стивън Кови
Някои хора виждат нещата такива, каквито са, и се питат: "Защо?". Аз се осмелявам да мечтая за нещата, които никога не са били, и да се питам: "Защо не?"