Добре дошли, Гост
Username: Парола: Запомни ме

ТЕМА: Общуване чрез символи и/или езици

Общуване чрез символи и/или езици 08 Апр 2012 15:38 #2873

  • Kamino
  • Kamino's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Юлияна Шапкарова
  • Мнения: 1273
  • Thank you received: 54
  • Карма: 20
Във фейсбук /естествено къде другаде/ сред индианските си приятели, намерих една дама, която е вълчица, но обожава котките. Също като мен! Нали знаете, че аз се сдобих с два тотема, защото да си само пума е опасно за мъжете, които харесваш и които те харесват. ;) Това е друга тема и сме я обсъждали в Тотемно животно

Та покрай тази виртуална приятелка ми хрумна тази тема за общуването. Тя ме отбеляза на една снимка с тигри, а аз нея на една от моите - индианка с бели вълци и вълченца. Нейната снимка на профила в момента е на вълк, а целия и фб дневник е пълен с котки. Това са символи те говорят, изразяват много неща, те са жив език още от древността. Най-стария жив език, който владеем всички. Езика на символите. В древността чрез символи в пещерите, древните хора са говорели, чрез картините, които са рисували. Тези картини са запазени и до днес и ние от тях разбираме много за живота на тези далечни, далечни наши предци населявали Земята.

Всички знаем този език. Тотема, животното на Силата, с което по-подробно можете да се запознаете от линка горе, също е символ. Голям символ. Между символа на вълка и на пумата и на това, което те носят на човека, приел ги за свои има голяма разлика. И ако имате два тотема веднага ще я усетите. Дори и на снимки човек изглежда различно, в зависимост от това кой тотем използва.

Символно знание и средство за общуване освен картини, може да бъдат също музиката, танцовите изкуства, занаятите, поезията и прозата, изобщо писането. Както и всяко друго творчество освен изброените. Символния език е най-богатия език и абсолютно всички го знаем. За езика на символите няма ограничения като етноси, народи, граници и държави, цвят на кожата и др. разделители. Той е универсален.

За сравнение останлите езици /които е добре да се знаят/ само привидно дават свобода. Не можеш да се разбереш на който и да било от известните езици с абориген от Нова Зеландия. Но ако му нарисуваш някаква картина върху пясъка той ще я разбере или ако изтанцуваш някакъв танц. Най-вече танците изразяват много неща - от любов до омраза и агресия. А езика на тялото също е универсален.

С моята нова приятелка ние също говорим чрез символи в случая те са вълци и котки. Аз не знам грам английски и се мъча нещо там с гугъл преводач, за да и благодаря, че ме е отбелязала на снимка с тигри. А тя не знае никак български.

И така си говорим на символен език, в случая на символния език на тотемите.

Дето се казва: "От една порода сме!" :)

С една дума общуването е много важна част от нашия живот, а когато то е символно, ние говорим на най-древния език на тази планета.
Журнал Психея
Юлияна Шапкарова - консултант-терапевт. Емоционални, семейни, професионални проблеми. 0889 42 04 42 ;Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Администраторите са забранили публикуването за гости.

Символи, приказки и митове в терапията 04 Юни 2012 17:04 #2953

  • Kamino
  • Kamino's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Юлияна Шапкарова
  • Мнения: 1273
  • Thank you received: 54
  • Карма: 20
От известно време обмислям включването на приказките и митовете в терапията. Разбира се това не е нещо ново и е много добре разработено от Карл Густав Юнг и една негова ученичка - Мари-Луиз фон Франц. Искам да ви препоръчам нейните книги. Едната се казва "Анимус и Анима във вълшебните приказки", а другата "Мотиви на избавлението във вълшебните приказки"; Мари-Луиз фон Франц е написала още: "Архетипови мотиви във вълшебните приказки", "Котката: приказка за женското изкупление" и др. Ето накратко за какво става въпрос:
Анимус и Анима във вълшебните приказки

Книгата се основава на подробните бележки от семинарите на д-р Фон Франц, изнесени пред Дружеството по аналитична психология в Лос Анжелис през 1953 г. Тя е единствената книга от юнгиански аналитик, който работи изключително с проблема за контрасексуалните комплекси, както са осветлени във вълшебните приказки. В примитивните разкази има елемент, които липсва в по-късните приказки и това е елементът на страхопочитание, ужас и благоговение, които дребните хора са изпитвали при среща с архетиповете. Тук се разглеждат някои от тези истории в опит да се да разбере какво могат да ни кажат за психичните функции, които ние наричаме анимус, Вътрешната мъжка фигура в жената, и анима, вътрешната женска фигура в мъжа. И тъй като д-р Фон Франц е признат експерт в психологическото тълкуване на вълшебни приказки, тази книга има особена стойност за онези, които се интересуват от този проблем. Интересен е фактът, че хората, които се опитват да изучават материята, напълно обективно са принудени да се връщат към психологията: наблюдателят и хипотезата в неговия ум трябва да бъдат включени заедно с външните физически фактори. По този начин учените разкриват реалността на несъзнаваното. Те започват с материалния аспект на природата и продължават, докато стигнат до границата на несъзнаваното. Психологът започва от другата страна, от несъзнаваното и стига до границата на соматичното, където изглежда, че психиката се отразява в материалните факти.

Мари-Луиз фон Франц
Мотиви на избавлението във вълшебните приказки

Защо често сме недоволни от себе си? Какво лежи зад нашите конфликти и проблеми на общуването? Имат ли те някаква цел? Тази книга, отначало серия от лекции в Института „К. Г. Юнг“ в Цюрих, разглежда тези и много други теми. Тя е уникална в разкриване значението на вълшебните приказки за разбиране на процеса на психологическо израстване, по-специално при интегриране на животинската с човешката природа. Читатели, запознати с възгледите на д-р Франц за психичната реалност, ще открият тук още едно съкровище. Нейният символен, нелинеарен подход към значението на типични мотиви от приказки, които се появяват и в сънищата – къпане, биене, разчленяване, животни, дрехи и пр. - и нейното ясно описание на комплексите, проекцията, активното въображение и архетиповете превръща тази комбинация в модерна класика.

„Д-р Фон Франц, повече от всеки друг автор в тази област, притежава рядката способност да включва психологическите си теории и прозрения в практически примери от всекидневния живот. Това прави тази книга еднакво достъпна както за лаика, така и за професионалния терапевт. Мотиви на избавлението във вълшебните приказки надхвърля Използване на магията… от Бруно Бетелхайм. Това е най-доброто, написано от Фон Франц“ – Фрейзър Боа, юнгиански аналитик.

„Препоръчителна за всеки, който се интересува от учението на Юнг и плодотворното му сътрудничество с един от най-близките му съратници.“ – Джеймс А. Хол, психиатър и юнгиански аналитик, автор на Клинично използване на сънища.

„Една много практична книга за работа с личните комплекси.“ – Дейвид Л. Харт, юнгиански аналитик, в Квадрант.

Приказките, митовете и архетипите са дълбоко заложени в нашата психика, така че предполагам ще ви е интересно. :) Книгата на Клариса Пинкола Естес ви е добре известна. Има и още една чудесна книга: " Да пробудиш героите в теб" - Дванадесет архетипа, които ни помагат да намерим себе си и да преобразим нашия свят. Автора е Каръл Пирсън.
Журнал Психея
Юлияна Шапкарова - консултант-терапевт. Емоционални, семейни, професионални проблеми. 0889 42 04 42 ;Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.
Администраторите са забранили публикуването за гости.
Time to create page: 0.090 seconds
Създадено с Kunena форум
Joomla SEF URLs by Artio
   
© 2006-2016 Сексология и Природа на Човека - Sexology & Human Nature